Wygwizdała sobie sławę
16 grudnia 2008, 09:27Spokój pracowników jednego z ogrodów zoologicznych w Waszyngtonie zakłóciło... gwizdanie jednej z przetrzymywanych w tym miejscu małp. Nigdy wcześniej nie zaobserwowano takiego zjawiska.
Przystosowuje się dla przyjemności
12 października 2009, 11:45Para badaczy postanowiła pogłębić zakres, w jakim gry komputerowe przystosowują się do stylu i potrzeb poszczególnych użytkowników. W tym celu stworzyli oni grę, która identyfikuje, czy ktoś jest poszukiwaczem rozrywki, czy wyzwań i dostosowuje kolejne etapy do indywidualnych potrzeb. W ten sposób dwóch ludzi styka się z zupełnie innymi wersjami i w dodatku wszyscy, bez wyjątku, są zadowoleni.
Sonda w pigułce
10 listopada 2010, 17:03Większość badań lekarskich polega na oglądaniu pacjenta z zewnątrz, wszelkie badania „od środka" wymagają dodatkowych, czasochłonnych procedur. Być może już za dwa lata do lamusa zacznie odchodzić przynajmniej część z nich: powstaje bowiem czip badawczy umieszczany w pigułce.
Wygładzanie trzęsieniem
13 października 2011, 09:38Geologowie z University of Arizona zapiszą się na długiej liście naukowców, którzy przez przypadek dokonali istotnego odkrycia. Jay Quade podróżował wraz z Peterem Reinersem i Kendrą Murray, gdy kłopoty żołądkowe zmusiły go do zatrzymania ciężarówki w niegościnnym zakątku pustyni Atacama
Samochód jak gra wideo
17 października 2012, 18:20Nissan poinformował, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy rozpocznie sprzedaż samochodów, którymi sterowanie będzie bardziej przypominało kierowanie pojazdem w grze wideo. Japońska firma będzie pierwszym producentem, który zrezygnuje z połączeń mechanicznych w układzie kierowniczym
Słonie rozumieją ludzkie gesty
11 października 2013, 08:39Słonie afrykańskie (Loxodonta africana) rozumieją bez uprzedniego treningu jeden z ludzkich gestów - wskazywanie. Wyniki badań Anny Smet i Richarda Byrne'a z University of St Andrews ukazały się właśnie w piśmie Current Biology.
Smartfony ujawniają fakty dotyczące plastyczności mózgu
29 grudnia 2014, 11:30Kiedy ludzie spędzają dużo czasu, pracując na ekranach dotykowych smartfonów, wpływa to na reprezentacje ich palców w mózgu.
Jedna populacja zwraca uwagę na zmiany dot. lodu, druga nie
9 stycznia 2017, 14:16Utrata lodu zmienia wzorce migracji tylko części populacji alaskańskich białuch arktycznych (Delphinapterus leucas).
Kawki odróżniają obiekty ożywione i nieożywione i bardziej zaskakują je ruchy tych drugich
29 października 2018, 10:55Tak jak ludzie, zwierzęta dzielą świat na obiekty ożywione i nieożywione i są bardziej zaskoczone, gdy coś, co należy do tej 2. kategorii, zaczyna się poruszać.
Gdy brakuje pokarmu, gąsienice danaidów zaczynają o niego walczyć. Celują głową w jedzącego konkurenta
24 listopada 2020, 04:31Niedobór pokarmu sprawia, że gąsienice danaidów wędrownych (Danaus plexippus) zaczynają ze sobą walczyć. Celują głową w jedzącego konkurenta, licząc na przejęcie liści trojeści. Wyniki badań zespołu Alexa Keene'a opisano w iScience.
